241 741 961 (čtvrtek 09:00 - 20:00)

Otec velocipedu

K připomenutí 151. výročí úmrtí barona Karla Draise.

12. prosince 2002 uplynulo neuvěřitelných 151 let od doby, co v Karlsruhe zemřel baron Karel Drais, vynálezce prvního kola. Pro oči dnešních čtenářů nazývat běhací stroj - Laufmaschine jízdním kolem, se zdá být trochu nadnesené, ale dvě loukoťová dřevěná kola spojená jednoduchým rámem, kde navíc pohon obstarával jezdec pouhým odstrkáváním se od země, skutečně znamenala první vývojový stupeň kola. Proto se domníváme, že všichni dnešní vyznavači dvou kol vděčí za svoje potěšení skutečně právě tomuto muži a tak si společně vzpomeňme na jeho nelehký životní osud.

HAZARD ???

Jména Eric Barone a Christian Taileffer představují dva velké pojmy v současném světě rychlostních rekordů ve sjezdu na kole, zároveň jsou oba držiteli medailí z vrcholných DH soutěží. Tím více skloňovaným byl v letošním roce prvně zmiňovaný Francouz. Eric Barone se v rámci svého projektu Nicaragua 2002 pokusil posunout hranice dvou svých vlastních rychlostních rekordů. Při prvním pokusu neměl šťastný den. Ve snaze překonat rychlost 140 km/h na sériovém MTB kole se na okraji aktivního vulkánu Cerro Negro jeho kolo rozlomilo na dvě půlky. Drsně vyhlížející pád v rychlosti nad 100 km/h naštěstí odneslo "jen" pohmožděné rameno. Otázkou je, jak dalece ovlivní tento pád další rekordy, kterými mělo být především překonání mety 160 km/h na speciálu s kapotáží, na kterém se podílela cyklistická značka Giant spolu s motocyklovým Buellem.
Eric Barone má ve svých jednačtyřiceti letech na svém triku již řádku rekordů. Ten první se datuje do roku 1994 - téměř 152 km/h, o rok později už šla hranice o hodně výš - 194 km/h. To vše na kolech MBK. Další rekordy následovaly po změně značky, hranice 200 km/h padla poprvé v roce 2000. Nejlepší výkony Baroneho sídlí na metách 222 km/h na sněhu a 130 km/h na solném podkladu. Není divu, že byl novináři nominován mezi hrstku vybraných borců na ceny World Sports Awards. Barone dále zůstává věrný i svému povolání filmového kaskadéra, díky němuž možná dopadl tak dobře, jak dopadl. Na počátku roku se podílel na akčních scénách snímku Taxi 3 natáčeném ve francouzském Marseilles.
R Y C H L O S T N Í R E K O R D Y
DISALLOWED (1993Raimund Weissensteiner (I)DISALLOWED (122,07 km/h
1994Raimund Weissensteiner )

TITANOVÁ ALCHYMIE

Titan je fenomén dnešní doby. Je tajemný, plný mýtů, obávaný, drahý, přísně výběrový. Jeho aplikace je tu déle než v případě karbonu, přesto práce s titanem a jeho bezkonfliktní nasazení s maximálním využitím jeho vlastností přísluší jen několika málo vyvoleným na světě. Ti by se dali spočítat na prstech jedné ruky. Máme štěstí, že jeden z nich sídlí, pracuje, vyrábí jen několik kilometrů od Olomouce. Text vrchního konstruktéra značky Morati Svatopluka Zatloukala může vypadat jako propagační, formulace "u nás v Morati to děláme tak...," ale nelze obejít, je to autentická výpověď, jedinečná možnost, jak se o titanu dozvědět něco více. Jak jinak, než přímo od pramene, a že tenhle pramen je životodárný, je zřejmé.

Cannondale R 2000 - 2003

Nová silniční kola Cannondale jsou postavená na rámech tvořících současný vrchol nabídky z duralu. CAAD 7 Optimo od světoznámého výrobce Alu trubek Alcoa využívá maximálního možného poměru mezi tuhostí a pohodlím při co nejnižší váze. CAAD 7 je absolutní vrchol, kterého Cannondale ve výrobě silničních rámů dosáhnul. Rám se nabízí samozřejmě s karbonovou vidlicí a alu sloupkem. Model R 2000 v novém designu a s výbavou kombinace Ultegra a Dura Ace doplněné o výplety od Mavicu Ksyrium SSC SL váží ve velikosti 630 mm (fotografovaný model) pouhých 8,04 kg, jak sami vidíte na fotkách bez pedálů. Pokud se rozhodnete pro jakýkoli z vrcholných modelů od Cannondalu můžete si být jisti, že mnoho podobných nebudete na silnici potkávat a v případě, že toužíte po skutečném originálu, jsme kolo schopni upravit podle vašeho přání.

Cena: 129.000,- Kč

 

Cannondale R 2000 - 2003
Cannondale R 2000 - 2003
Cannondale R 2000 - 2003

album: Cannondale R 2000 - 2003