241 741 961 (09:00 - 19:00)

Hafen mix - III.část

Poslední a úplně závěrečná várka fotek z F-Hafenu.

Epic, Epic a zase Epic.

A Ještě jednou Epic. To jsou dojmy z listování v našich i zahraničních časopisech. Myslím, že dlouho se neobjeví nějaké nové kolo o kterém by se toho napsalo tolik jako právě nyní o Epicu. "Dosť bolo textu" a nyní realita. Kolo je již tady. Je v prodeji. Můžete si ho osahat, prohlídnout, vyzkoušet a mít.

F 3000 - a navíc se na něm může i jezdit!

Kvalita laků na kola má naprosto jiná měřítka než na autech nebo jiných výrobcích. Obrovské nároky na životnost laků vychází pochopitelně z jejich využití. Švýcarské laky Dr.Schoch, které používáme toto splňují na 100%. Proto na otázku udiveného kolegy z branže, jestli se na tento rám může vůbec sáhnout, jaká je to paráda my v klidu odpovídáme: "může a dokonce se na něm může i jezdit!"
 

F 3000 - a navíc se na něm může i jezdit!
F 3000 - a navíc se na něm může i jezdit!
F 3000 - a navíc se na něm může i jezdit!

album: F 3000 - a navíc se na něm může i jezdit!

Otec velocipedu

K připomenutí 151. výročí úmrtí barona Karla Draise.

12. prosince 2002 uplynulo neuvěřitelných 151 let od doby, co v Karlsruhe zemřel baron Karel Drais, vynálezce prvního kola. Pro oči dnešních čtenářů nazývat běhací stroj - Laufmaschine jízdním kolem, se zdá být trochu nadnesené, ale dvě loukoťová dřevěná kola spojená jednoduchým rámem, kde navíc pohon obstarával jezdec pouhým odstrkáváním se od země, skutečně znamenala první vývojový stupeň kola. Proto se domníváme, že všichni dnešní vyznavači dvou kol vděčí za svoje potěšení skutečně právě tomuto muži a tak si společně vzpomeňme na jeho nelehký životní osud.

HAZARD ???

Jména Eric Barone a Christian Taileffer představují dva velké pojmy v současném světě rychlostních rekordů ve sjezdu na kole, zároveň jsou oba držiteli medailí z vrcholných DH soutěží. Tím více skloňovaným byl v letošním roce prvně zmiňovaný Francouz. Eric Barone se v rámci svého projektu Nicaragua 2002 pokusil posunout hranice dvou svých vlastních rychlostních rekordů. Při prvním pokusu neměl šťastný den. Ve snaze překonat rychlost 140 km/h na sériovém MTB kole se na okraji aktivního vulkánu Cerro Negro jeho kolo rozlomilo na dvě půlky. Drsně vyhlížející pád v rychlosti nad 100 km/h naštěstí odneslo "jen" pohmožděné rameno. Otázkou je, jak dalece ovlivní tento pád další rekordy, kterými mělo být především překonání mety 160 km/h na speciálu s kapotáží, na kterém se podílela cyklistická značka Giant spolu s motocyklovým Buellem.
Eric Barone má ve svých jednačtyřiceti letech na svém triku již řádku rekordů. Ten první se datuje do roku 1994 - téměř 152 km/h, o rok později už šla hranice o hodně výš - 194 km/h. To vše na kolech MBK. Další rekordy následovaly po změně značky, hranice 200 km/h padla poprvé v roce 2000. Nejlepší výkony Baroneho sídlí na metách 222 km/h na sněhu a 130 km/h na solném podkladu. Není divu, že byl novináři nominován mezi hrstku vybraných borců na ceny World Sports Awards. Barone dále zůstává věrný i svému povolání filmového kaskadéra, díky němuž možná dopadl tak dobře, jak dopadl. Na počátku roku se podílel na akčních scénách snímku Taxi 3 natáčeném ve francouzském Marseilles.
R Y C H L O S T N Í R E K O R D Y
DISALLOWED (1993Raimund Weissensteiner (I)DISALLOWED (122,07 km/h
1994Raimund Weissensteiner )