241 741 961 (úterý 09:00 - 19:00)

Cipollini a Specialized

Naštěstí na TO VŠECHNO někdo dohlíží
Bernard Hinault mi byl sympatický jako závodník, výrobce kol i cyklistický funkcionář. Až v tomto roce, tvrdým prosazováním francouzských zájmů, se jako hlavní aktér podepsal pod neúčast některých teamů a osobností na letošní Tour de France, s čímž, stejně jako všichni obdivovatelé kvalitní cyklistiky, souhlasit nemohu. Italští fanoušci mu určitě nikdy neodpustí, že neviděli Mercato-Uno, svého piráta nebo Maria Cipolliniho. Ten, když zjistil, že jeho stáj neobdržela pozvání, chtěl dokonce ve svých 35ti letech skončit aktivní kariéru. Natolik je účast na Tour ceněná. Nemohu posoudit, kolik je pravdy na tom, že chtěl přejít k modelingu nebo se dokonce stát pornohercem. Důležité ovšem je, že u kola zůstal a já nevím, komu bych vítězství na letošním Mistrovství světa na silnici více přál, než právě jemu. Squadra azzura se dokáže málokdy obětovat pro jednoho muže, na to je v Itálii příliš hvězd toužících po vavřínech. Letos, jako mávnutím kouzelného proutku, rozehrál celý jejich team úžasnou podívanou a i taková esa jako Lombardi, Sacchi nebo Bortolami a Di Luca se obětovala pomoci triumfovat jedinému muži a všichni společně získali po letech "Champione Del Monde" pro matičku Itálii. Gratulujeme, gratulujeme, gratulujeme… Jestliže s jeho osobou byla spojována přízviska typu "Božský Mario", "Velký Cipo", "Supermario" a podobně, netroufám si typovat, jak bude titulován dnes, především svým zaměstnavatelem, výrobcem kol Specialized. Každopádně klobouk dolů před tím, co pro sebe, Itálii, svoje sponzory a fanoušky udělal.
Kolekce Specialized je pro příští rok (tj. 2003) silně pod vlivem teamového vybavení Acqua a Sapone. Zebra se podepsala na designu kol, oblečení, treter, přileb a dalšího příslušenství. Dokonce řada významných značek, jako například NorthWave, svůj top model silniční obuvi zabarvil do barev Acqua a Sapone.
A co nabídne Specialized v Čechách? Rozhodně to letos bude stát za pozornost. Jednak cenový vývoj značky, síla koruny a především dobrá práce dovozce této značky, našeho dobrého kamaráda Zdeňka Löffelmanna, musí potěšit každého fandu nebo zvídavce.

Ve stínu Cipolliniho
Budete-li si chtít letos postavit kolo jaké sedlá Mario, tak proč ne. Ani nebudete muset být profi jezdec a získat angažmá po jeho boku, ani nebudete muset cestovat do Itálie, a ani dokonce nebudete muset být držitelem zlaté kreditky. Originál teamový rám s vidlicí přijde zhruba na čtyřicet tisíc korun, za které dostanete necelý jeden kilogram materiálu. Ekonomičtěji se jeví replika tohoto modelu, zpracovaná naprosto stejně dokonale a čistě, jen s nějakým tím gramem navíc. Ve stejné barevné mutaci, která je k nerozeznání od originálu, ho dostanete za 26 tisíc. Detaily, které z rámu dotvoří skutečnou perlu jako sedlo, pneumatiky, košíky, omotávku a další - budou. Kdy? Čtěte dál.
Oblečení Acqua a Sapone je již v prodeji a dalších doplňků, přileb, treter, čepiček a návleků se dočkáte. Pokud vás potěší třeba jen drobnost, vyberte si teamové rukavičky. Nevíte-li, proč mají logování na dlani, na části, kterou se člověk drží řidítek a kde to připadá zbytečné a nevhodné, podívejte se na cílovou fotografii letošního mistrovství světa ze Zolderu v Belgii a při pohledu na Cipolliniho ruce vám bude jasno.
Specialized začínal jako čistokrevná značka silničních kol. Dnes je pojmem snad ve všech kategoriích a za mořem je znám především jako výrobce komponentů, textilu, obuvi a doplňků. Díly se značkou "S" mají natolik dobré jméno, že je možno je namontovat na jakýkoli stroj jiné značky, aniž by utrpěla pověst vaše nebo vašeho kola. Kola Specialized dnes zasáhnou snad každého zájemce. Excelentní jsou klasické biky s přední vidlicí. Takovou "kultovku" jako nabídne "spešl", budete v jeho cenách těžko hledat u jiné konkurenční značky. Endura, díky možnosti přestavění zdvihů, se také vymykají běžným zvyklostem a DHáčkové Big Hity patří už i u nás k pojmům. Celá řada dvacítkových kol svou kvalitou i cenou předčí hodně ostatních. Buďme rádi, že tato značka u nás na trhu je a že funguje.

Co nás čeká v nejbližší době?
Vánoční trh bude nabízet řadu doplňků, textilu a průřez některými modely kol. Především ale Epic - kolo, o kterém se toho nadiskutovalo a napsalo tolik, že to nemá v posledních letech obdoby. Do ČR v prosinci přijdou dva kusy. V teamové červené jediný. Budete mít možnost ho vidět u nás v prodejně. O tento model je v celém světě takový zájem, že dodávky jsou skutečně omezené. Skutečným zájemcům jsme byli připraveni zprostředkovat zapůjčení testovacího kola, které jsme projeli i my ( viz testy kol), a které pak kolovalo po všech redakcích cyklistických časopisů. Byli jsme připraveni a jsme stále, ale bohužel nemáme co půjčovat. Vstřícnost a ochota kluků z "69" se nevyplatila. Na letošní Jizerské padesátce ho půjčili k projetí, a pak už jen lítali, hledali…. Bohužel, jsme v Čechách. Jedná se o jediný vzorek, a kdybyste cokoli zaslechli nebo viděli, pomozte vylepšit pověst naší bikerské populace.
Pak přijde únor nebo začátek března a pro nás i naše zákazníky to bude zlomový okamžik - uvedení staronové značky do prodeje. Výstava "Specialized 2003" naváže na naše tradiční podzimní výstavy kol různých prestižních značek a bude stát skutečně za to. Chceme ukázat všechna zajímavá kola a jejich barevné mutace. Přesný termín výstavy sdělíme, jakmile budeme mít jistotu, že kola se blíží do republiky. V době zahájení výstavy bude v Čechách plný sortiment všech velikostí kol a veškerého příslušenství. Nebude to výstava jen pro vystavení a předvedení, bude to skutečné zahájení prodeje. Zamilujete-li se do některého z vystavených kousků, nebude problém si ho odvézt domů. Jsme rádi, že jsme mohli rozšířit dealerskou rodinu Specialized a chceme být jejím důstojným příslušníkem. Není to jen další značka do našeho obchodu, je to skutečný pojem a kola se značkou "S" stojí opravdu za to.

Přesvědčte se sami, rádi vás přivítáme.

UCI WORLD CUP GROUSE 2003

4.závod letošního světového poháru v MTB se po roce uskutečnil opět na vrcholu Mt.Grouse na severním pobřeží kanadského Vancouveru. Na rozdíl od loňského klání se pořadatelům podařilo zajistit dostatek sponsorů (Nissan jako hlavní národní sponsor, Sugoi,Rocky Mountain, Ryders, BC Hydro a další jako dílčí sponsoři a partneři), a tím i dostatek financí na uskutečnění závodů nejen v XC, ale i v 4X a DH. Díky tomu počet závodníků a jejich doprovodu zásadně vzrostl a můžeme být jen rádi, že tento "svěťák" přilákal po loňské absenci i řadu českých bikerů. Doprovodný program doznal značných změn, což bylo dáno především umístěním závodu 4X sice mimo lyžařský areál, ale na druhou stranu v blízkosti parkoviště, na jehož ploše vyrostl stanový tábor se zázemím startujích týmů a řadou výstavních stánků lokálních bike shopů a výrobců. Víkendový program byl z nepochopitelných důvodů ochuzen o vloni atraktivní a stále sledovanou exhibici místních riders na uměle vytvořených lávkách, houpačkách a dropech...

Race Day 1st, 4X, pátek 11.7.03
Krátká trať s nevýrazným převýšením, situovaná nad dolní stanicí kabinové lanovky na Grouse Mnt., připomínala svým profilem lehce nakloněnou BMX dráhu. Slunečné odpoledne a teplé počasí, početná divácká kulisa, kameramani, fotografové, celkem 57 závodníků. Do bojů zasáhli i naši, Michal Maroši končí po kolizi 34., Kamil Tatarkovič celkově 16. a Michal Prokop se po excelentních akceleracích na startovní čáře propracovává až do hvězdného finále, jehož účastníky jsou: Mike King, Eric Carter (oba U.S.A.), Michal Prokop (CZ) a Bas De Bever (NED). V tomto pořadí projíždějí závodníci cílem a MP je na bedně! a udržuje si fantastické 2.místo v průběžném hodnocení!

Race Day 2nd, DH, sobota 12.7.03
Trať měří 1500m, start od horní stanice sedačkové lanovky, plná extrémů - od klasických skalnatých pasáží přes kořenový singletrack v lese až po BMXové skoky v dolní části. Polojasné počasí se úderem 15:20hod. rychle mění ve stále sílící déšť doprovázený hustou mlhou. Jedním z prvních postižených je i Michal Maroši, který přesto projíždí trať plynule a dostatečně rychle...se ztrátou 3,61s na vítěze obsazuje skvělé 16.místo! Kamil Tatarkovič finišuje 32. se ztrátou 5,9s. Počasí se již neumoudřilo a zamíchalo pořadím na prvních místech: 1.Gary Houseman (U.S.A.), průměrná rychlost 42,77km/hod., 2.Oulego Moreno (ESP), 3.Voreis (U.S.A.). Průběžnému pořadí po 4.závodě vévodí Cedric Gracia (FRA).
DH závodu žen se zúčastnilo celkem 20 bikerek a vítězkou se stala T.Moseley (GBR).

Race Day 3th, XC, neděle 13.7.03
Standardně extrémně náročná trať proložená technickými singletracks (klasický North Shore design), stoupající až nad horní stanici kabinové lanovky. Zamračené počasí, chvilkové poprchávání se mění v silný déšť, mokré skály a rozbahněný terén to závodníkům také nijak zvlášť neusnadňují, slunce a modrá obloha nikde, po většinu závodu není vidět ani na město, které leží 1100 výškových metrů pod námi. 112 startujících mužů, pouhých 23 dokončuje s plným počtem kol, 41 z nich nedokončuje. Slibně rozjetý závod musí po defetku bezdušové pneumatiky ukončit ve 3.kole Pavel Elsnic, Michal Talavašek (oba Česká Spořitelny MTB Team) finišuje 47. Cílem projíždí za hektického aplausu diváků jako první Ch.Sauser (SUI), 2.J.Absolon (FRA) a 3.L.Fumic (GER). V průběžném pořadí vede Absolon, 2.Sauser, 3.Hermida (45.R.Kořínek, 50.M.Talavašek, 58.P.Elsnic).

V dopoledním závodě žen vítězí Gunn-Rita Dahleová (NOR) před domácí stálicí Alison Sydor (- 4:02min) a Susan Haywood (U.S.A.). Naše Kateřina Hanušová, závodící za Luna Women MTB Team po defetku ze závod nedokončuje.

Petr Kuba, Vancouver

Hafen mix - III.část

Poslední a úplně závěrečná várka fotek z F-Hafenu.

Epic, Epic a zase Epic.

A Ještě jednou Epic. To jsou dojmy z listování v našich i zahraničních časopisech. Myslím, že dlouho se neobjeví nějaké nové kolo o kterém by se toho napsalo tolik jako právě nyní o Epicu. "Dosť bolo textu" a nyní realita. Kolo je již tady. Je v prodeji. Můžete si ho osahat, prohlídnout, vyzkoušet a mít.

F 3000 - a navíc se na něm může i jezdit!

Kvalita laků na kola má naprosto jiná měřítka než na autech nebo jiných výrobcích. Obrovské nároky na životnost laků vychází pochopitelně z jejich využití. Švýcarské laky Dr.Schoch, které používáme toto splňují na 100%. Proto na otázku udiveného kolegy z branže, jestli se na tento rám může vůbec sáhnout, jaká je to paráda my v klidu odpovídáme: "může a dokonce se na něm může i jezdit!"
 

F 3000 - a navíc se na něm může i jezdit!
F 3000 - a navíc se na něm může i jezdit!
F 3000 - a navíc se na něm může i jezdit!

album: F 3000 - a navíc se na něm může i jezdit!