241 741 961 (09:00 - 19:00)

Maximální nabídka a velký výběr kol aneb KVĚTEN 2019 u nás

Soutěz o 100 vstupenek na Světový pohár 2019 v Novém Městě na Moravě právě startuje na našem facebooku a pro členy Štěrba KLUBU. Vstupenky - každá v ceně 500,- Kč vás opravňuje ke vstupu po celý den 26.května 2019. Vše ve spopráci s dovozcem Cannondale - jedním z hlavních sponzorů akce.

Soutěž o vstupenky SP 2019
Soutěž o vstupenky SP 2019
Soutěž o vstupenky SP 2019
Soutěž o vstupenky SP 2019

album: Soutěž o vstupenky SP 2019

Bugatti nikdy kola nevyráběl, ovšem roku 1943 mamaloval výkres podivného trubkového rámu, pak se v jeho dílnách zrodil prototyp, který nebyl nikdy dokončen. Čas od času se někdo pokusí kolo vyrobit a dokončit. Letos to postihlo i nás a tak se podílíme na této bizardní stavbě.

Kolo Bugatti
Kolo Bugatti
Kolo Bugatti
Kolo Bugatti

album: Kolo Bugatti

Merida SILEX 300 - "GRAVEL" TEST aneb s jídlem roste chuť

2016: Merida vyrábí silniční kola RIDE s pohodlnou geometrií. 2017: Merida ohlašuje přípravu gravel biků a na podzim na výstavě Eurobike vidím poprvé modely SILEX – kola se mi nelíbí a jsem zklamaný. 2018: vystavujeme gravely Silex na jarním výstavě ForBikes a návštěvníci jsou nadšený – měním názor a pokouším se jim rozumět. 2019: Sázíme na Silexy, rozšiřujeme nabídku, silné prodeje a kladné rekce uživatelů posilují můj pocit o kvalitních strojích.

Merida Silex 300 model 2019
Merida Silex 300 model 2019
Merida Silex 300 model 2019
Merida Silex 300 model 2019

album: Merida Silex 300 model 2019

Květen 2019: Vyrážím na modelu Silex 300 a chystám se mu naložit a otestovat ho, ale jéžiš co ten posed?  To není kolo, to je židle, to není pro mě. Výkonnost ztratíte rychle, návyky a technika zůstává. V dobách mojí závodní činnosti jsem jezdil 30 tisíc kilometrů ročně a holt ve mě zůstala představa jak se sedí na kole. Tak tomu zkusím přijít na chuť. A nakonec místo jedné vyjížďky jsou z toho tři dny v sedle, to kolo mě začalo bavit! Začneme tedy obráceně: pro koho je Silex určený? Geometrie rámu je podřízena pohodlí, vysoká hlava rámu a pocitově krátká horní rámovka určuje vzpřímený posed (trochu připomíná bikový posed), výhodou je že bez problémů se ve všech technických pasážích se  držíte pohodlně dole v oblouku řidítek a máte větší kontrolu nad kolem, v místech kde si chcete odpočinout a při úchopu v horní části řidítek je to fakt super turistika. Na mých 180 cm a velikost rámu „L“  mám nastaven posed tak, že vrch sedla a brzdové páky jsou v jedné rovině. Rada pro ty co vybírají Silexe a jsou na rozmezí dvou velikostí. Chcete-li sportovnější posed volte tu menší a naopak větší velikost bude mnohem pohodlnější a komfortnější. Model 300 má v katalogu uvedeno 9.98 kg – mě váha s pedálama ukazuje 10,3 kg a to je super váha. Kola kolem 10 kilo už kola fakt jedou. Silex má extrémně tuhý rám, Merida je největší výrobce kol na světě a známý tím, že technologie a kvalitu – specielně u rámů pouští od top modelů do nižších řad. Kolo je opravdu tuhé, krásně vede, uměl bych si představit i větší „bláto“ namísto použitého materiálu rámu, pohodlná geometrie by to snesla ale tohle je SUPER. Silex má skvěle položenou vidlici, i laik bez problémů může zamachrovat jízdou bez držení či svlékáním pláštěnky za jízdy i v lehkém terénu, přední kolo se stále vrací do směru jízdy má snahu vést kolo rovně. Během tří vyjížděk jsem projel všechno co jsem zvyklý jezdit na biku, všechno bez problémů, dokonce jsem narazil v lese i na trail se skokama, kousek jsem dal, ale to už jsme úplně jinde, kolo je perfektně tuhý na asfaltu a dobře tlumí rozbité cesty. Silex je pro každého kdo chce ryzí a pohodlný gravel. Není to silnička se silnýma gumama, není to cyklokros, není to závodní kolo – je to pravý gravel. Přesně tak si gravel představuji.

Jednopřevodník a sada APEX od Sramu je kapitola sama pro sebe. Řazení chodí perfektně, žádná vítka. Řazení jednou pákou mi vyhovuje, myslím že je to perfektní řešení pro každého kdo si chce především užívat jízdu a moc nepřemýšlet o technice. Ale klasika: věčné téma 1x nebo 2x (mluvím o převodníkách), sada s 1 x má omezenější rozsah převodů, tady na modelu 300 mi scházely těžké převody z kopce, 44 x 11 je málo, neměl jsem do čeho šlapat při rychlém sjezdu dokonce i v terénu. Můj pohled, řadě lidí to může stačit či dokonce vyhovovat. Brzdy – mechanika se již během prvního dne dobře usadila a musím konstatovat – v určitých mezích spokojenost. Pláště Maxxis Razzo 35 mm s jemným vzorkem jsou výborným univerzálem, jel jsem je 2 x na suchu na všemožném povrchu a jednou na mokru, dokonce část v dešti.

Silex 300 v "Gravel testu"
Silex 300 v "Gravel testu"
Silex 300 v "Gravel testu"
Silex 300 v "Gravel testu"

album: Silex 300 v "Gravel testu"

Tak jsem rád, že jsem Silexe opakovaně protáhl a mohl konečně správně porozumět mojí kamarádce Martině (naše ex Modo Superior ambasadorka, která pořádá vyjížďky pro dámy), která sedí na kole opravdu denně, se kterou se poměřovat nemůžu, běžně dává závody jako 600 km Šumavou nonstop nebo před pár dny závod v Italy Divide na 1100 km a které jsem Silexe doporučil a ona si ho dnes nemůže vynachválit.

Robert Štěrba

Kellys Tygon - jedno z nejvýkonnějších kol dorazilo k nám na prodejnu. Věnovali jsme mu velikou pozornost i během naší pravidelné porady. Dostupnost kol ZDE a videotest kdy jsme se pokusily vyjet baterku až do konce můžete vidět v podání našeho Pavla na You Tube na našem kanálu SterbaBike

Kellys Tygon 2019
Kellys Tygon 2019
Kellys Tygon 2019
Kellys Tygon 2019

album: Kellys Tygon 2019

Vrchol sezony ve veloobchodě není léto ale duben aneb DUBEN 2019 u nás

Kellys SOOT - "GRAVEL" TEST aneb nejžádanější lidovka

Gravel SOOT čili „saze“ byl Kellysem uveden v roce 2018 a byl prakticky nesehnatelný. Situace se celkem opakuje i letošním roce a tak to byla výzva vybrat jedno kolo z nabídky: základní model Soot 30 nebo 50tka se sadou Shimano 105, prakticky asi nejlepší poměr cena/výkon na českém trhu nebo nejvyšší model Soot 70.

Kellys SOOT 2019
Kellys SOOT 2019
Kellys SOOT 2019
Kellys SOOT 2019

album: Kellys SOOT 2019

Volba padla na základ – Soot 30 s výbavou Shimano Claris.

Kellys SOOT 30 - model 2019
Kellys SOOT 30 - model 2019
Kellys SOOT 30 - model 2019
Kellys SOOT 30 - model 2019

album: Kellys SOOT 30 - model 2019

Neočekával jsem žádné zázraky, vždyť usedám na kolo v ceně 22.900,- Kč, ale rozhodl jsem se naložit jak kolu, tak sobě. Ochladilo se a tak to ze silnice táhne spíše do lesa, do terénu, kde se člověk snáze zahřeje. 80 poctivých kilometrů a odhadem více jak 60 kilometrů mimo silnice. Čekal jsem bláto, v týdnu dost pršelo, den před testem rovněž celý den ale zem je tak vyprahlá, že jsem se pohyboval stejně na suchu. Právě v blátě jsem chtěl vyzkoušet pláště Schwalbe Smart Sam Performence neb ze zkušeností víme, že ostré hroty vzorku se dobře boří a dobře přilnou v blátě. Na suchu bylo vše bez problémů a překvapení z plášťů, že vůbec nehučí na dobrém povrchu na asfaltu. Pláště 40 milimetrů poskytují super komfort, do rámu by se nacpaly i širší, problém je s blatníky, na regulérní dlouhý tam místo není. Kdo je chce namontovat na celoroční ježdění musí trochu zapojit lidovou tvořivost. Rám je tuhý, dobře to asi umocňují pevné osy vpředu i vzadu. Geometrie rámu mě v dobrém překvapila, na silnici perfektní svezení jak na silničce, v terénu kolo dobře vede, tak mohu doporučit zejména pro začátečníky či méně technicky zdatné jezdce. Dobré vedení není na úkor ovladatelnosti. Ta je naprosto v pořádku a dokonce jsem během jízdy odpovídal na dotaz skupinky se kterou jsem se potkal: „Neškrtáš si špičkou nohy o přední kolo, to je prý průser geometrie gravlů...?“ Nevím kde to vzali ani mě to nenapadlo, tak zkouším a neškrtám! Ok. Jsem propuštěn a mohu pokračovat. Karbonová vidlice dobře pohlcuje nerovnosti, kombinace vedení bovdenů – část rámem nebo vidlicí a část venkem je dobře vymyšlená neb nic nechrastí. Mechanické kotoučové brzdy to není pravé ořechové pro mě. Vyšší váze jezdce a mým nárokům by slušela hydraulika. Ovšem to jsme pak jiné cenové hladině, tak už mlčím a nekritizuji. Za pochvalu stojí řidítka (podle velikosti rámu S – 400 mm, M – 420 mm a L – 440 mm), které drží šířku nejen dole ale u horní části a u brzdových pák – velmi příjemné. Naopak sedlo KLS ve mě důvěru nevzbuzovalo, ale přežil jsem to. Rozsah převodů dostatečný, vepředu 50/34 tipuji skoro na gravel ideál, stroje které používají 52/36 jsou pak již dost do rychla a v prudkých kopích či s bagáží dělají jezdcům starosti. Tady na Sootu jsem s rozsahem spokojem a to co jsem nevyjel už nebyla otázka převodů ale výkonnosti. Jak jsem řekl v úvodu, tak jsem kolu nakládal: rychlé kamenité sjezdy, hodně rozbité polňačky, část sjezdu jsem absolvoval mimo cestu – oranicí, dokonce na brod došlo, schody, rozbité asfaltky až škodolibě a sebedestrukčně jsem čekal defekt nebo na moment až se něco podělá. Kolo drželo a na mé straně je spokojenost.

Komu kolo doporučit? Rozhodně téměř každému kdo chce okusit něco dalšího vedle biku. Soot může být spolehlivý a hravý nástroj na celoroční ježdění, sáhnete po něm až budou terény pro horské kola v zimě rozmoklé nebo nesjízdné. Zažívat na něm můžete pocit rychlosti na silnici a spolehlivě se budete pohybovat v terénu téměř bez omezení. Můj osobní TIP na závěr: pokud ve vašem gravel výběru se rozhodnete pro SOOT – pořiďte si model 30. Výbava a funkčnost naprosto dostačující. Ušetřené peníze investujte do pedálů a bot nebo kraťasů, rukaviček či helmy – zkrátka do něčeho kde tu výhodu nové a funkční věci ucítíte a využijete hned. Soot 30 je OK a je dobře připraven!

Robert Štěrba

Test Kellys Soot 30
Test Kellys Soot 30
Test Kellys Soot 30
Test Kellys Soot 30

album: Test Kellys Soot 30

GT Grade - "GRAVEL" TEST aneb třikrát v sedle

Co gravel bike to jiná geometrie a využití. Z úcty ke značce GT, která stála mezi prvními průkopníky a propagátory tohoto směru jsem si vybral jejich GRADE. Kolo tohoto typu je na trhu zhruba od roku 2014 a my mu od té doby věřili. Kolo jsem použil třikrát za den a pokaždé jinak:

GT Grade
GT Grade
GT Grade
GT Grade

album: GT Grade

  • Brzké ráno, krásný dubnový den, teplo, modrá obloha a již před sedmou ráno je to na kraťasy a krátký rukáv. Kolo stojí vymazlené, vyčištěné na zahradě a já přemýšlím co od něj mohu čekat. Předně mluvíme o modelu ALLOY EXPERT cenová úroveň 30.000,- Kč. Vybaveno tak jak vyspecifikoval výrobce jen hrozné plastikové pedály s klisnou musí jako první dolu a nahrazuji je klasickými nášlapy. Na první pohled silnička s pohodlnou geometrií. Moc se nepletu. Ranní vyjížďka imituje cestu do práce: silnice, povrchy jak to známe v Čechách čili hrůza, občas chodník, park, cyklostezka. Pohodlný posed, kolo je rychlé a váha 10,8 kg pro tuto chvíli zapomenuta. Přesně tady je Grade doma a takové mu lze přisoudit využití vše podtrženo „jen“ 32 milimetrovými plášti.
  • Poledne, týdny nepršelo, vyprahlá země, prašno, tvrdé povrchy a následuje trochu podpásovka: beru kolo na trasu, kterou jezdím na biku, 80% terén, polňačky, lesy, jen 20% silnice, z Prahy po trase Pražské padesátky a dále na Velvary, žádné hory ale regulérní terén. Obslužné polní cesty počasí změnilo na prašné dálnice nebo lépe řečeno české Strady bianky a já se nestačím divit. Trochu to drncá, karbonová vidlice něco pobere, ale zázraky se nedějí. Jízda v terénu mi přináší radost – vše v pohodě. Trochu rozčarování nad kotoučovými brzdami TRP Hyrd Hydraulic – ano hydraulika, ale ovládaná lankem. Výhodou, že páky 105kového řazení jsou OK ovšem výkon brzd zaostává za klasickou hydraulikou. No – dva v jednom většinou nikdy nefungují. Snad kdo nezná hydrauliku bude potěšen – ano jsme tady přesně napůl cesty mezi mechanikou a hydraulikou. Jediné co mě ruší je nutnost dolaďování přesmykače v závislosti na řazení na kazetě, jinak se kolo chová překvapivě dobře i v terénu kam, a to si přiznejme, vlastně nepatří.
  • Večer, bezvětří, teplo, opravdová prázdninová atmosféra ač je všední den. Sedám na zaprášené kolo v džínách, tričku a dřevákách (tady mě neberte jako měřítko, v dřevákách chodím na procházky, řídím auto a bylo období, kdy jsem snad ani jiné boty neměl...) a s kamarádem míříme asi pět kilometrů na zasloužené jedno. Jedno? Přesně i teď si na Gradu nepřipadám jak vosa na bombonu a naopak pohodové svezení umocňuje příjemné pocity dnešního dne.

Co na závěr a hlavně komu GT Grade doporučit a komu ne? Kdo má zkušenosti se silničním kolem, či kdo jezdí na silničce pravidelně tak ať se rozhodně po Gradech nekouká. Geometrie patří jednoznačně ke konfortním oproti klasice, ale rozdíl by byl pro tyto jezdce byl minimální. Ti co vyrostli na biku a pošilhávají po silnici, ale na čistokrevnou si netroufají, tak tady je ta PŘESNÁ alternativa, ti budou nadšení, za to dávám ruku do ohně. Nebo skupina uživatelů co hledá „massagerské“ kolo nebo dopravní prostředek na cestu do práce, kdo drandí silnici bez závodních ambicí a nechce napodobovat Sagana a podobné, tak rovněž. Zkrátka Grade je silniční turistika, rychlé svezení po cyklostezkách a výlety. Design kola je nezaměnitelný a nádech odlišnosti tam najde každý. Modely Grade startují na cenách okolo 20.000,- Kč což moc značek nenabízí, silnější pláště na zimu se do rámu a vidle pohodlně vejdou a fajkmekři značky můžou vybírat modely i s celokarbonovým rámem, kde jízdní vlastnosti a využití je pak úplně jinde.

Robert Štěrba

"GRAVEL" TEST - GT Grade
"GRAVEL" TEST - GT Grade
"GRAVEL" TEST - GT Grade
"GRAVEL" TEST - GT Grade

album: "GRAVEL" TEST - GT Grade

Michal Vokolek, dovozce Ridley, přifrčel k nám do prodejny sdílet svou radost z nového kola. (Je to stará škola, radosti přenáší raději osobně, než přes sociální sítě) Masařka, jak se tomu kolu už od prvního pohledu na omotávku říká, je čistokrevná silnice s čistě silniční geometrií, avšak s rámem, který umožňuje montáž až 40 milimetrů! širokých pneumatik!! Jede to jako raketa. Zkusili jsme. Taková univerzální silnice.

Nový Eddy Merckx
Nový Eddy Merckx
Nový Eddy Merckx
Nový Eddy Merckx

album: Nový Eddy Merckx

Kamarád nakupoval brašny Apidura (beznosičové a velmi lehké brašny. Velký výběr velikostí a typů ve špičkové kvalitě) pro svoji ženu jako dárek. Náš facebook ho prozradil dříve než je donesl domů. Trochu smolař, tak ho náš Pavel alespoň ušetřil svého vtípku, když se hlásil, že má u nás na vyzvednutí "kolečko".

Apidura frčí
Apidura frčí
Apidura frčí
Apidura frčí

album: Apidura frčí

Petr Lavička šéfkonstruktér Superior kol u nás na prodejně. Víte co přivezl? Funkční vzorky kol 2020 včetně tohoto ebiku s integrovanou baterií. Brzy ho jako prototyp budeme testovat, připomínkovat a Pavel samosebou natočí video. Těšte se.

Premierové představení SUP 2020
Premierové představení SUP 2020
Premierové představení SUP 2020
Premierové představení SUP 2020

album: Premierové představení SUP 2020

Obyčejné fotky. Neobyčejné setkání. Seth Brosnan - řídí všechny mezinárodní trhy s koly Cannondale a GT. Jeho cesta do Evropy vedla nejdříve do Prahy a rovnou k nám na Spořilov. Excelentní člověk a odborník. Zhruba 2 hodiny utekly jak voda a jsme napumpovaný informacemi. To jsou chvíle k nezaplacení. Nesmírně si vážíme spolupráce s takovými firmami a možností setkávat se špičkami velo průmyslu. Vše přišlo v pravou chvíli - na startu nové sezony.

Návštěva z Cannondale z USA
Návštěva z Cannondale z USA
Návštěva z Cannondale z USA
Návštěva z Cannondale z USA

album: Návštěva z Cannondale z USA

Předčasné jaro aneb BŘEZEN 2019 u nás

Spojení s firmou Merida není v našem pojetí žádná novinka. Letošní expozice patřila k velmi povedeným a naše parta, které šéfoval osobně Robert Štěrba společně s novým řiditelem Merida Czech Peter Ilavský byla po celé dny plná zájemců. Merida dnes patří k absolutní technologické špičce avšak za rozumné peníze. Ideální volba!

Merida Štěrba na ForBikes 2019
Merida Štěrba na ForBikes 2019
Merida Štěrba na ForBikes 2019
Merida Štěrba na ForBikes 2019

album: Merida Štěrba na ForBikes 2019

Naše partička ve stánku Superior reprezentovala vzorně. O kola, byl veliký zájem o čem svědčí jak množství objednávek, tak i fakt, že některé velikosti a typy kol jsou již "konec března" vyprodány!

Superior -Štěrba group
Superior -Štěrba group
Superior -Štěrba group
Superior -Štěrba group

album: Superior -Štěrba group

Tak úkol pro dnešek 28. března zněl jasně: “Z těchto dvou ploch vytvořit reprezentační stánky Merida a Superior.” Brány ForBikes 2019 se otvíraly přesně za 24 hodin. 

Do zahájení ForBikes 24 hodin
Do zahájení ForBikes 24 hodin
Do zahájení ForBikes 24 hodin
Do zahájení ForBikes 24 hodin

album: Do zahájení ForBikes 24 hodin

Ernesto Colnago představil světu své pojetí elektrického silničního kola s modelovým označením e64. Celé kolo s výbavou Shimano Ultegra (Di2 jako volba) váží jen 12kg. "Motor" v zadním náboji s baterií umístěnou v rámu umí stroji přidat až 250W. Aktuálně je kolo nabízeno ve dvou barevných provedeních, s dotekem oranžové nebo zelenkavé, a ve velikostech od 43-sloping do 58-sloping.

Colnago E64
Colnago E64
Colnago E64
Colnago E64

album: Colnago E64

Poslední víkend v březnu zahajuje největší velo veletrh v Čechách For Bikes 2019. A že se vyplatí nás přijít navštívit je patrné! Merida a Superior to jsou prémiovky na které jsme letos vsadili.

A hurá na FOR BIKES 2019
A hurá na FOR BIKES 2019
A hurá na FOR BIKES 2019
A hurá na FOR BIKES 2019

album: A hurá na FOR BIKES 2019

I takhle můžete bez problémů přivézt k nám na servis svoje kolo! Proměna takového kola bude nevídaná! Jak ve funkci, tak vzhledu! Nezapomeňte si ovšem kreditku až si kolo půjdete vyzvednout.

Na servis? Ano!
Na servis? Ano!
Na servis? Ano!
Na servis? Ano!

album: Na servis? Ano!

Nejvyšší z řady gravelů od Cannondale TOP STONE na Apexu se u nás neohřál ani 24 hodin a už čekal na svého majitele. Prý bylo okamžitě nasazen do terénu okolí Prahy! Počasí super - gratulujeme! To je kolo s nosičem. Druhý a v současnosti jediný exemplář ve velikosti S (první foto) u nás na prodejně.

TOP STONE APEX
TOP STONE APEX
TOP STONE APEX
TOP STONE APEX

album: TOP STONE APEX

Trackování kola pomocí GSM a GPS, zajímavé informace a rady jak ohlídat nebo najít ztracené kolo. Na video se podívejte ZDE jako na jeden z tipů z naše YouTube kanálu SterbaBike.

Trackito bike - GPS ochrana kola
Trackito bike - GPS ochrana kola
Trackito bike - GPS ochrana kola
Trackito bike - GPS ochrana kola

album: Trackito bike - GPS ochrana kola

Colnago Carbitubo. To jen tak pro potěšení - jedna z lahůdek, která prošla naší dílnou.

Colnago Carbitubo
Colnago Carbitubo
Colnago Carbitubo
Colnago Carbitubo

album: Colnago Carbitubo

Tahle jedovatá barva sklízí úspěch. Světě div se - především u mužů. Superior MODO a jedna z lahůdek kterou si můžete osahat již příští víkend na veletrhu ForBikes v našem stánku Superior-Štěrba. Nebo koupit či objednat až do konce dubna s cenou - 10%.

Modo gravel SUP 2019
Modo gravel SUP 2019
Modo gravel SUP 2019
Modo gravel SUP 2019

album: Modo gravel SUP 2019

Merida od 1.března zlevnila katagorii TOP modelů čili kol nad 40.000,- Kč. A tak novinky a za dobrou cenu jsou velkým lákadlem. není divu že tato Merida One-twenty 9.600 původně chystaná pro výstavu si našla svého majitele. Neodolal ani náš Pavel a pořídil pár fotografií a pak už zákazník ladil doplňky....

Merida TOP modely v lepších cenách
Merida TOP modely v lepších cenách
Merida TOP modely v lepších cenách
Merida TOP modely v lepších cenách

album: Merida TOP modely v lepších cenách

Do nové sezony půjdeme v novém oblečení. Mechanici pod hlavičkou SHIMANO servisního centra a tak proběhlo aktuální focení.

Štěrba team 2019
Štěrba team 2019
Štěrba team 2019
Štěrba team 2019
Štěrba team 2019
Štěrba team 2019
Štěrba team 2019
Štěrba team 2019

album: Štěrba team 2019

Zodpovědnost je v případě servisu takového stroje obrovská! Byť jen špatně opřené kolo může skončit v lepším případě škrábanci. A proto je třeba mít kolo u profesionála! Miloš Ouborný jím bez pochyby JE!

Servis s osobním mechanikem
Servis s osobním mechanikem
Servis s osobním mechanikem
Servis s osobním mechanikem

album: Servis s osobním mechanikem

Denně mechanici mimo běžné stavby a opravy připravují kola pro výstavu FORBIKES 2019. A že to bude pořádná porce svědčí počet kol, které ve stáncích MERIDA a SUPERIOR vystavíme. Očekávejte přes 160 kol!!! Všechna budou perfektně seřízena a připravena k případnému prodeji.

Stavba kol pro FOR BIKES 2019
Stavba kol pro FOR BIKES 2019
Stavba kol pro FOR BIKES 2019
Stavba kol pro FOR BIKES 2019

album: Stavba kol pro FOR BIKES 2019

Brzy ráno přicházím do firmy a procházím ještě prázdnýma dílnama. Naši mechanici opouští po šichtě pracoviště s jasným signálem co je hotovo a na čem se bude ráno pokračovat. Čistota a pořádek jsou jasným signálem profi týmu. V tichosti před nimi smekám..

Dílny 2019
Dílny 2019
Dílny 2019
Dílny 2019

album: Dílny 2019

Jedna z prvních jarních burz a setkání sběratelů. Sever Francie a historické město Remeš. Nemohli jsme chybět.

Burza Remeš 2019
Burza Remeš 2019
Burza Remeš 2019
Burza Remeš 2019

album: Burza Remeš 2019

Trochu ospalé město na severu Francie - Bar le Duc má pro všechny milovníky kola a milovníky historie zvláštní význam. je to rodné město Pierra Michauxe vynálezce jízdního kola s klikami a pedály. Od roku 1896 je ve městě nepřehlédnutelný památník a my ještě vyšťourali jeho rodný dům.

BAR le DUC rodné město Michauxe
BAR le DUC rodné město Michauxe
BAR le DUC rodné město Michauxe
BAR le DUC rodné město Michauxe

album: BAR le DUC rodné město Michauxe

Pořád stejná písnička. Chcete patřit ke špičce? Nezbývá než se stále posouvat a učit. Počátkem března naši mechanici na technickém školení motorů pro Ebiky Bafang a Comp Drive Systems.

Technické školení pohon Ebiků
Technické školení pohon Ebiků
Technické školení pohon Ebiků
Technické školení pohon Ebiků

album: Technické školení pohon Ebiků

Co se to děje? Kola v televizním studiu. Pavel Tion a Robert Štěrba snídají s Novou. Jaro je vzduchu, tak se každá rada týkající se kol hodí. Rekvizitáři přelepují loga - jen Superior prošel neb usoudili, že SUP nevadí!!!

Snídaně s Novou
Snídaně s Novou
Snídaně s Novou
Snídaně s Novou

album: Snídaně s Novou

Začalo jaro?  Ano, začalo, především to cyklistické. Na belgické worldtourové klasice Omloop Het Nieuwsblad silniční cyklisté zahájili sezonu klasik hned první březnový víkend. A fantasticky ji načal český cyklista Zdeněk Štybar. Třiatřicetiletý Čech zvládl všechny nástrahy a ovládl svou první velkou kostkovou klasiku nejvyšší kategorie World Tour v kariéře. A ve čtvrtek 28.2.2019 na Mistrovství světa na dráze borci z Austrálie vyhráli v novém světovém rekordu na 4 km - 3.48,012 minuty. Ten čas řekne něco jen zasvěceným ale musel jsem. To je něco jako kdyby vítěz Tour de France vyhrál před druhým o hodinu! Pěkně nám ta sezona začíná!

Začátek závodní sezony
Začátek závodní sezony
Začátek závodní sezony
Začátek závodní sezony

album: Začátek závodní sezony

Zima v plné síle a na prodejně a v zákulisí hukot jako v létě aneb ÚNOR 2019 u nás

Měsíc únor jsme zakončili předváděčkou Northwave zima 2020. Aneb Michal a jeho zkušené oko vybral nějaké lahůdky pro příští zimu.

NW 2020
NW 2020
NW 2020
NW 2020

album: NW 2020

Co nás na všech těch předváděčkách chytlo? Nejvíce nás zaujala oboustranná bunda Endura vhodná jak na kolo, hlavně pro městské ježdění, tak i jako civil. 2790,- Jen se rozhodnout, kterou stranu si dnes vezmu na sebe.

Endura - městská bunda
Endura - městská bunda
Endura - městská bunda
Endura - městská bunda

album: Endura - městská bunda

Velmi silná značka, významný hráč na poli veloprůmyslu - polská značka KROSS vstoupila do Čech již v plné síle. V řadě konceptů jde ideální poměr kvalita/cena. Nově Krosse najdete pro sezonu 2019 i nás na prodejně. To už asi hodně z vás ví. Ovšem že Kross má vlastní továrnu na karbonové rámy v Polsku ví jen málokdo. Jde o vůbec první takový provoz v Evropě. Zástupci Krossu pro ČR zorganizovali v polovině února návštěvu právě těchto prostor. Tak nahlédněte pod pokličku...

První továrna na karbon v Evropě
První továrna na karbon v Evropě
První továrna na karbon v Evropě
První továrna na karbon v Evropě

album: První továrna na karbon v Evropě

Tak konečně. To nej v dnešní technice. První sady jsou v reálu. Dokonce i SRAM Red e Tap AXS dorazil k nám na Spořilov. Tak jsme se pokochali a jde se na montáž!!!!

SRAM Red eTap AXS na Spořilově
SRAM Red eTap AXS na Spořilově
SRAM Red eTap AXS na Spořilově
SRAM Red eTap AXS na Spořilově
SRAM Red eTap AXS na Spořilově
SRAM Red eTap AXS na Spořilově
SRAM Red eTap AXS na Spořilově
SRAM Red eTap AXS na Spořilově

album: SRAM Red eTap AXS na Spořilově

To vám takhle přijde na servis kolo kupované u nás před 15-20 lety. A ta nálepka, ta stará nálepka, kde je i již neplatná adresa a staré logo, vůbec nešla dolů! Inu kvalitní. Povedlo se, nová ladí výrazně lépe!

Servisní zásah
Servisní zásah
Servisní zásah
Servisní zásah

album: Servisní zásah

Co dělá BMC u nás na prodejně? Se současným dovozcem Zdeňkem “Lefíkem” jsme sice kamarádi, ale že by šéf prodejny domluvil něco bez vědomí vedení firmy? Stroj je to tedy parádní.

BMC na Spořilově
BMC na Spořilově
BMC na Spořilově
BMC na Spořilově

album: BMC na Spořilově

“To nejlepší od Park Toolu a vám to jako nestačí? To jste se už asi posr.....!” hulákal náš IT aneb můj kamarád, který pro nás vyrábí speciální nářadí a stroje. To je jeho úhlavní hobby. Ta centrovací vidlice má rolnu a budíky na měření rovnosti - nerovnosti kotouče. Ovšem soudruzi v USA to nějak nezvládli a uchytili celý systém k pohyblivé části, tudíž to neseřídíte nebo seřídíte a přijdete o nervy. Na druhé fotce je vidět mohutné rameno, kloub a ocelová rolna. To v originálu nenajdete. Teď to chodí jak víno. Pamatuje si ještě někdo z dob bolševika pořad UROB SI SÁM? 

To NEJ od Parl Tool
To NEJ od Parl Tool
To NEJ od Parl Tool
To NEJ od Parl Tool

album: To NEJ od Parl Tool

Za nás nejočekávanější kolo od Authora - Ronin SL z Reynolds CR 725. Nádhera! Už ho máme v přípravě, staví se. V současné době na prodejně.

Author RONIN SL 2019
Author RONIN SL 2019
Author RONIN SL 2019
Author RONIN SL 2019

album: Author RONIN SL 2019

Je až neuvěřitelné když se člověk rozhodne modernizovat logo kde všude je třeba provést změny. Posuďte sami, myslím že to úsilí stálo za to.

Nové logování
Nové logování
Nové logování
Nové logování

album: Nové logování

Být v obraze. Neznamená pořídit si vlastní fotografii a nechat zarámovat. V první polovině února jsme absolvovali odborné školení na servis vidlice lefty Ocho. Pro nás to mělo dvě polohy. Jednak se seznámit s novinkami a technikou a druhá část byla naplánovat přímo na místě skladbu technického školení pro naše všechny mechaniky, které proběhne koncem února v našich dílnách na Spořilově.

Technické školení Cannondale 2019
Technické školení Cannondale 2019
Technické školení Cannondale 2019
Technické školení Cannondale 2019

album: Technické školení Cannondale 2019

Počátek února přinesl celosvětovou premiéru bezdrátového elektronického řazení Sram Red eTap AXS a EAGLE AXS. Naprosto šokující a průlomová inovace měla i svoji premiéru v Čechách v Brně v prostorách dovozce firmy Aspire které jsme měli možnost se účastnit a vše si osahat a seznámit se se všemi výhodami. Podrobnosti v obsáhlém materiálu ZDE.

Bezdrátové elektrické řazení pro MTB
Bezdrátové elektrické řazení pro MTB
Bezdrátové elektrické řazení pro MTB
Bezdrátové elektrické řazení pro MTB

album: Bezdrátové elektrické řazení pro MTB

“To se do ČR vozit nebude, taková blbost” - ano to byla odpověď kterou jsme vloni na mezinárodní prezentaci Meridy dostali. Pro nás naopak geniální, prosadili jsme si to a stojí na prodejně. Dětský gravel, cca 8 až 13 let, Merida Mission Junior.

Dětský gravel - novinka MERIDA
Dětský gravel - novinka MERIDA
Dětský gravel - novinka MERIDA
Dětský gravel - novinka MERIDA

album: Dětský gravel - novinka MERIDA

“To jsem dostal naposledy k autu, k čemu tady u kola?” Tak to je vyšší liga, rozkresy při potřebě jakéhokoli dílu, přesně popsáno co a kam se může montovat až po to jak s kolem zacházet, jak můžete na něm skákat a podobně. Výborně udělaný. Jedná se o karbonový Superior X-road a logicky ne každý nový uživatel má všechny tyto vědomosti.

Superior manuál
Superior manuál
Superior manuál
Superior manuál

album: Superior manuál

Sledovat první únorový víkend cyklokros v hospodě bylo se super atmosférou doplněnou trochu stínovým divadlem. Matieu Van der Poel na mistrovství světa v cyklokrosu excelentní kombinace fyzičky, bravurní techniky a závodnické chytrosti. Ne klobouk dolů, klobouk až na zem. Je to fakt BOREC. To byla škola! Tak se závodí! Na úvodní fotce čerstvý mistr světa v cyklokrosu Matieu Van der Poel se svým dědou Raymondem Poulidorem, mnohonásobným účastníkem Tour de France. Oba jsem měl možnost opakovaně potkat osobně, závodním pojetím i lidsky jsou mi oba blízcí. Fantastická fotka - musel jsem sdílet. Díky a pak ještě Tomáš Kopecký nakonec “jen” 4 místo v kategorii do 23 let. Gratuluji!!! 

Mistrovství světa v cyklokrosu 2019
Mistrovství světa v cyklokrosu 2019
Mistrovství světa v cyklokrosu 2019
Mistrovství světa v cyklokrosu 2019

album: Mistrovství světa v cyklokrosu 2019

Pravá zima se dostavila i do Prahy. Komu udělala radost a komu přinesla starosti je asi jasné. U nás na prodejně to nezměnilo nic. Servis jede na plné obrátky, naskladňujeme nové modely, jarní zboží plní sklad i regály v obchodě, přestavba dílen se dokončuje.... Přípravy na sezonu vrcholí....

Sněhová nadílka konečně i v Praze
Sněhová nadílka konečně i v Praze
Sněhová nadílka konečně i v Praze
Sněhová nadílka konečně i v Praze

album: Sněhová nadílka konečně i v Praze

Vstup do nového roku s novými modelovými řadami kol aneb LEDEN 2019 u nás

Petr Cibulka z největší české firmy Author představil našim chlapům novinky chystané pro sezonu 2020. Není to v předstihu, jak se zdá - naopak - neb on na té kolekci právě pracuje, tvoří ji a zajímají ho naše názory, postřehy a první ohlasy na kolekci 2019. Vždy velmi přátelské a přínosné setkání pro obě strany.

Author 2020
Author 2020
Author 2020
Author 2020

album: Author 2020

Tenhle krasavec GT Sensor Alloy Comp se zdvihy 130 mm u nás na prodejně. A barva - zase jedna z těch co nás opravdu překvapily. Trocha sluníčka a stává se zní "pouštní vojenská". Kdo ví co je motocykl SAHARA, tak bude vědět o čem mluvíme! Ten nádech tam je!

GT Sensor Comp 2019
GT Sensor Comp 2019
GT Sensor Comp 2019
GT Sensor Comp 2019

album: GT Sensor Comp 2019

E-gravel Cannondale Synapse nasazen do akce

poslední lednovou sobotu: 2,5 hodiny venku,70% terén, 30% silnice, déšť, sníh, teplota kolen nuly. Pocity od Robert Štěrba:

  • Šok – naprosto plynulý přechod z rychlosti 25 km/hod do vyšší, nebýt computeru, tak to člověk vůbec nevnímá
  • Šok č.2 – dojezd. Baterie na startu dobití doplna a ukazuje 121 km dojezd na ECO. Po 2,5 hodinách intenzivní jízdy dojezd 177 km. Logické???: z kopce a po rovině jede člověk nad 25 km/h pod a tudíž za své, na silnici téměř pořád a tím se dojezd v průběhu jízdy stále zvyšuje.
  • Překvapení 1 – tichý motor
  • Překvapení 2 – maximálka z kopce 64 km/h, to nebyly žádné pokusy o rychlost jen jeden sjezd a ještě na zasněžené silnici a kolo se chová naprosto stejně jako běžná silnice/gravel. Obavy spojené s vyšší váhou a jinak rozloženého těžiště se nepotvrdily
  • Potvrzení názoru – jednopřevodník je dostatečný, celý švih v modu SPORT, čili nějaký střed a pak člověk nepotřebuje moc špekulovat s převodama
  • Nezvyk - jízda do kopce ze sedla. Šlapání ze sedla v prudkém stoupání není nikdy plynulé (myslím dokruhu) a tak je motor trochu zmatený a přidává nárazově. Je to otázka zvyku a předně pak jiného stylu jízdy, člověk v sedle dává jiné věci než na běžném kole
  • Radost – prudké stoupání v terénu, jízdou v sedle se dají zvládnout neskutečné krpály
  • Zbytečnost – nejsilnější přípomoc, to cyklista nepoužije, vytrácí se pocit kontroly nad kolem
  • Něco navíc – hladké WTB obutí, na začátku veliké obavy zda je to pravé ořechové na sníh a led. Lehce podhuštěno a naprostá paráda. Jako bonus fakt, že jsem se ani jednou neválel
  • Mimo debatu – první rande se sedlem FABRIC a příjemno po těle!
  • Závěr – 4,9 z 5. A chci to znovu. Je to droga. Je to sex. Je to žrádlo!

Test E-gravel Cannondale Synapse
Test E-gravel Cannondale Synapse
Test E-gravel Cannondale Synapse
Test E-gravel Cannondale Synapse
Test E-gravel Cannondale Synapse
Test E-gravel Cannondale Synapse
Test E-gravel Cannondale Synapse
Test E-gravel Cannondale Synapse

album: Test E-gravel Cannondale Synapse

Novinka pro rok 2019! Jsme zatím jediní v ČR, kdo ho má k dispozici elektrický gravel Cannondale Synapse a to prvotně na testování (bude video) a pak se na tom "povinně" svezou všichni z firmy, aby věděli o čem to je a navíc bude k dispozici pro vážné zájemce k vyzkoušení a usnadnění rozhodování. Na skladě někdy v průběhu února. https://www.sterba-kola.cz/z…/cannondale-synapse-neo-se-2019

E-gravel Cannondale Synapse
E-gravel Cannondale Synapse
E-gravel Cannondale Synapse
E-gravel Cannondale Synapse

album: E-gravel Cannondale Synapse

Velmi jednoduché zadání a je z toho "šperk". Nové karbonové výplety posunou tohoto "supíka" do úplně jiné roviny.

Zakázková stavba SUP
Zakázková stavba SUP
Zakázková stavba SUP
Zakázková stavba SUP

album: Zakázková stavba SUP

Trochu jsme žertovali na Facebooku, že stavíme rampu na triky, schodiště do patra či kladinu pro večerní vystoupení... Skutečnost je prostá - vzniká nové "oddělení" E-biků na naší prodejně

Nová sekce elektrokol
Nová sekce elektrokol
Nová sekce elektrokol
Nová sekce elektrokol

album: Nová sekce elektrokol

Pořád dokola, pořád se učíme novým věcem. naši mechanici na školení DT SWISS - zapletená kola, tlumiče, vidlice, náboje, nářadí...

Školení DT SWISS
Školení DT SWISS
Školení DT SWISS
Školení DT SWISS

album: Školení DT SWISS

Michal Rejzek právě dostává veřejnosti utajované informace a názorné ukázky oblečení ENDURA na rok 2020. Možná se vám to zdá přehnané, ale objednávka na příští zimu se dělá právě v lednu. Třeba zimní primaloftotové kalhoty... Hmm... jak by se teď v lednovém počasí hodily. Přilba s pláství? Aby se mi v tom neusadilo včelstvo.

Ebdura objednávka 2020
Ebdura objednávka 2020
Ebdura objednávka 2020
Ebdura objednávka 2020

album: Ebdura objednávka 2020

Nejprodávanější trenažery TACX Neo Smart patří k hitům letošní sezony. Pokud je třeba umíme i vyčistit a servisovat. Speciální stahovák na magnety je jediný v ČR. No a právě u nás, tak víte, kdyby bylo třeba.

Tacx 2019
Tacx 2019
Tacx 2019
Tacx 2019

album: Tacx 2019

Leden a mrazivé počasí. To je naprosto správně. Teď jen to správné kolo na led.... Foceno v roce 2018 v privátní sbírce v USA.

Jak vyzrát na led?
Jak vyzrát na led?
Jak vyzrát na led?
Jak vyzrát na led?

album: Jak vyzrát na led?

Akademický malíř a restaurátor Miroslav Křížek namaloval budovu, kde je naše prodejna, dvakrát. Poprvé v 70tých letech jako prodejnu Tuzexu s “džínama” a pak již nedávno už s kolama. Obrazy potřebují výklad, pak je to pecka, takový už je Mirek. Autentické budovy, autobusová zastávka, bývalé budovy Veřejné bezpečnosti, výstavba žižkovské TV věže... Teď zdobí naši kavárničku na Spořilově. A k tomu Sochař, jinak se mu mezi cyklisty neřekne, denně na kole. No jak jinak když je to kámoš. Díky!!! 

Spořilov a Štěrba "v obrazech"
Spořilov a Štěrba "v obrazech"
Spořilov a Štěrba "v obrazech"
Spořilov a Štěrba "v obrazech"

album: Spořilov a Štěrba "v obrazech"

Firma Nábytek-POLAK.cz dodržela termín a na den a hodinu přesně dodala zakázkově vyrobené dílenské vybavení. Rozšiřujeme dílny a servisní prostory to budou více než důstojné. Do práce jsme se pustili s plnou vervou, tak to šlape. Chystáme se přijmout novou posilu - nového mechanika. Více info ZDE.

Rozšířění dílen
Rozšířění dílen
Rozšířění dílen
Rozšířění dílen

album: Rozšířění dílen

Půlka ledna a premiéra u nás na prodejně. Nová koncepce gravel biků od Cannondale TOPSTONE již v prodeji. Krása anglické lahvové zelená nás doslova šokovala - prostě nádhera. Kolo určené na cyklostezky, silnici i lehký terén by se stejně dobře ovládalo na dnešním zmrzlém podkladu. To vše za dostupných 29.990,- Kč.

TOPSTONE DISC SORA 2019
TOPSTONE DISC SORA 2019
TOPSTONE DISC SORA 2019
TOPSTONE DISC SORA 2019

album: TOPSTONE DISC SORA 2019

Jaro se blíží a nový sortiment u nás na prodejně. APIDURA - brašny a vaky na kolo. Základní znaky: top kvalita, nepromokavé, lehké a bez potřeby úchytů či nosičů na kolo. 

Nová značka - APIDURA
Nová značka - APIDURA
Nová značka - APIDURA
Nová značka - APIDURA

album: Nová značka - APIDURA

Setkání a společný oběd roku! Čechokanaďan Petr Junek postavil zhruba třicet velodromů po celém světě. Na jeho dřevěných drahách z unikátního laminovaného dřeva (jeho vlastní unikátní patent) padají světové rekordy. Fotky jsou ze stavby World Record Aquascaliente v Mexiku. Neuvěřitelně skromný, houževnatý, vzdělaný, přátelský a milý člověk. Společné tři hodiny by vydali na knihu.

Petr Junek stavitel velodromů
Petr Junek stavitel velodromů
Petr Junek stavitel velodromů
Petr Junek stavitel velodromů

album: Petr Junek stavitel velodromů

Gravel kola Merida - modely 2019. Tak na to jsme čekali a je to tady! Silexy jsou na dílně a již se montují. Modely 300 a 400 až pak i carbony Silex 6000. 

Merida Silex 400 - 2019
Merida Silex 400 - 2019
Merida Silex 400 - 2019
Merida Silex 400 - 2019

album: Merida Silex 400 - 2019

První pracovní den v lednu. Počasí venku připomíná skutečnou zimu ovšem uvnitř prodejny vládne čilý ruch. Ranní porada, servis si rozděluje zakázky jako v létě a zákazníci nejenom okukuji nové modely kola ale shání co nestihli před vánoci. Vstoupili jsme do nového roku skutečně ostře. Tak a komu jsme ještě nepopřáli - tomu PF 2019.

První pracovní den 2019
První pracovní den 2019
První pracovní den 2019
První pracovní den 2019

album: První pracovní den 2019